Kā saudzēt savas acis?

Šodien tik daudz cilvēku stundām ilgi sēž pie datora ekrāna un strādā bez apstājas līdz viss ir izdarīts. Tomēr tas ir radījis daudz problēmu un viena no tām ir acu saspringums un galvassāpes. Vai vēlies saudzēt savas acis?

Ja kādreiz esi jutis galvassāpes pēc ilgstoša darba ar datoru, iespējams, tas ir tāpēc, ka ekrāns ir pārāk gaišs, Tava darba vieta ir pārāk tumša vai ekrāna krāsa nav optimizēta lietošanai naktī. Protams, mēs iesakām pārāk ilgi nestrādāt pie ekrāniem slikti apgaismotās vietās, bet, ja Tev nav izvēles, šeit ir daži padomi, kurus vari ievērot, lai mazinātu vai pat novērstu galvassāpes un acu nogurumu.

1. Strādā piemērotā apgaismojumā

Ļoti bieži galvassāpes rodas, strādājot pārāk tumšā vai pārāk gaišā vietā. Tas ir viens no biežākajiem problēmu cēloņiem, īpaši tiem, kam patīk strādāt naktī. Nakts pūcēm gaišs ekrāns tumšā vietā ir vienvirziena biļete sasprindzinātām acīm un galvassāpēm. Spriedzi var mazināt, pielāgojot ekrāna spilgtumu vai krāsu uz siltāku.

Ja strādā pārāk gaišā vietā, vari palīdzēt acīm justies ērtāk, samazinot apkārtējo apgaismojumu, piemēram, izslēdzot dažas gaismas, aizverot žalūzijas vai uzstādot siltās gaismas.

Kāpēc siltais apgaismojums ir piemērots vāji apgaismotām vai īpaši gaišām vietām? Silta gaisma (dzeltenīgā nokrāsā) atgādina dabisko apgaismojumu, kas acīm ir ierasta.

2. Notīri ekrānu

Daudzi par to pat neiedomājas, bet netīrs ekrāns padara attēlus neskaidrākus. Mēģinot saprast aiz traipiem paslēptās detaļas, acis sasprindzinās. Lai to labotu, vienkārši noslauki ekrānu ar tīrīšanas šķīdumu un mikrošķiedras lupatiņu, lai gūtu pārliecību, ka ekrāns ir bez netīrumiem un attēli ir tik asi, cik vien iespējams.

3. Paņem pauzīti

Tev varētu rasties kārdinājums jau tuvāko trīs stundu laikā noslīpēt savu Word dokumentu, taču tas nav ieteicams. Tu ne tikai ļoti ātri izdegsi, bet arī nogurdināsi acis un izraisīsi sev galvassāpes, tādējādi samazinot savas spējas darbu paveikt izcili.

Paturot to prātā, bieži novērsies no ekrāna. Kā minimums, pārtraukums ir jāņem vismaz reizi divās stundās. Iedzer kafiju, papļāpā ar kolēģiem vai atrodi kādu uzkodu. Neatkarīgi no tā, ko dari, pārliecinieties, ka tas tiek darīts bez ekrāna un acis atpūašas vismaz 15 minūtes.

4. Samazini atspīdumu

Arī atspīdums var izraisīt acu sasprindzinājumu, kas savukārt izraisa galvassāpes. Ja atklāj, ka tavi logi mirdz, aizver tos vai uzstādi tumšas logu plēves. Ja šķiet, ka tavā ekrānā atspīd gaisma, vari iegādāties pretatspīduma pārklājus.

 

Ievērojot mūsu sniegtos padomus, tu vari strādāt pēc iespējas pilnīgāk, neuztraucoties par saspringtām acīm un galvassāpēm. Ja nevari atcerēties vai nespēj pielietot nevienu no iepriekšminētajiem padomiem, izmēģini vismaz 20-20-20 noteikumu. Veic 20 sekunžu pārtraukumu ik pēc 20 minūtēm, skatoties uz objektu, kas atrodas 20 metru attālumā. Un nu, pēc šī raksta izlasīšanas, aizej pēc ūdens. Tavas acis tev pateiks paldies. Neaizmirsti saudzēt savas acis.

 

Dodies uz katalogu un atrodi sev vispiemērotākās datorbrilles: VEIKALS

Pie mums tu atradīsi datorbrilles visiem vecumiem un visām gaumēm!

Piesakies jaunumiem no Blinkely!