Kā pasargāt savas acis, ilgstoši spēlējot datorspēles?

Pēdējos gadu desmitos ir veikti daudzi pētījumi, kas pierāda, ka zilā gaisma, kuru izstaro datora ekrāni, atstāj kaitīgu ietekmi uz veselību. Miega trūkums, redzes pasliktināšanās un pat garastāvokļa pārmaiņas ir saistītas ar ilgstošu skatīšanos datora ekrānā. Diemžēl mūsdienās nav daudz amatu un darba vietu, kur nav nepieciešams izmantot datortehnoloģijas. Rodas jautājums – kā pasargāt savas acis?

Tieši tāpēc tirgū ir parādījusies jauna tehnoloģija(lēca), kas samazina negatīvo ietekmi, ko uz cilvēkiem atstāj datora ekrānu zilā gaisma. Izmantojot šīs lēcas, jūs varat pasargāt savs acis, ilgstoši spēlējot datorspēles.

KAS IR DATORBRILLES?

Vairums no mums uzskata, ka brilles ir paredzētas tikai, lai novērstu kādu jau esošu redzes problēmu, taču datorbrilles nav radītas šādam mērķim, to uzdevums ir pasargāt acis no datoru un citu ekrānu radītās “zilās gaismas”, palīdzot izvairīties no acu noguruma, sausuma un citām problēmām nākotnē.

Datora brilles ir piemērotas cilvēkiem, kas ikdienā pavada daudz laika pie datora vai citiem digitālajiem ekrāniem.

“Blinkely” piedāvā speciālas datorbrilles ar  lēcām, kas aizsargā acis no zilā starojuma, ko rada visi digitālie ekrāni.

ĻOTI VIENKĀRŠI

Lai iegādātos datorbrilles, nav nepieciešamas ārstu izziņas, pārbaudes vai receptes, jo datorbrillēs esošās lēcas nepalīdz novērst esošās redzes problēmas, bet gan, pasargā mūsu acis no datoru un citu ekrānu radītās “zilās gaismas” un palīdz izvairīties no acu problēmām nākotnē.

KAS IR ZILĀ GAISMA

Zilā gaisma ir redzamās gaismas daļa spektrā no 380nm līdz  500nm, ko var saskatīt cilvēka acs. Zilajai gaismai ir īss viļņu garums, kas nozīmē, ka tā rada lielāku enerģijas daudzumu un līdz ar to lielāku spiedienu uz acīm. Īpaši daudz šīs gaismas mēs redzam, izmantojot digitālos ekrānus (zilo gaismu var atrast televizoros, viedtālruņos, datoros, klēpjdatoros, planšetdatoros un spēļu konsolēs). Pētījumi liecina, ka zilās gaismas iedarbība var izraisīt acu sasprindzinājumu, nogurumu, galvassāpes un bezmiegu, kas ilgtermiņā var radīt acu un redzes bojājumus..

PĒTĪJUMI

Zilā gaisma rada īsus viļņus , līdz ar to rada vairāk enerģijas- lielāku noslodzi acīm.  Atšķirībā no citām redzamajām krāsām, nokļūstot acs tīklenē, zilā gaisma var bojāt tās šūnas.

Nesen veiktā pētījumā tika atklāts, ka dalībniekiem, kuri nēsāja zilo gaismu bloķējošās lēcas,  bija paaugstināts melatonīna līmenis (96%; P = 0,036), viņi mazāk pamodās miega laikā un uzrādīja labākas koncentrēšanās spējas salīdzinājumā ar laiku, kad viņi nelietoja šādas lēcas..

KĀ PASARGĀT SAVAS ACIS, IZMANTOJOT DATORA BRILLES?

Mūsdienās praktiski dzīvojam pie ekrāniem, pavadot vidēji astoņas stundas dienā digitālo ierīču priekšā. Visas šīs ierīces izstaro zilo gaismu, un, tā kā mūsu acis nav aizsargātas pret tās pārmērīgo iedarbību, gaisma var būt kaitīga. Iespējamās blakusparādības ir:

  • Acu nogurums;
  • Acu sausums;
  • Galvassāpes;
  • Sprandas sāpes un reiboņi;
  • Nogurums;
  • Miglaina redze un dubultošanās.

PRIEKŠROCĪBAS

Uzlabojot gan miega kvalitāti, gan koncentrēšanās spējas, “Blinkely” brilles būs manāms palīgs pēc ilstgtošas datorspēļu spēlēšana:

  • NOVĒRŠ ACU PĀRPŪLI UN GALVASSĀPES
  • SAMAZINA IESPĒJAMO ACU BOJĀJUMU RISKU
  • UZLABO MIEGA KVALITĀTI
  • AIZSARGĀ PRET ZILO GAISMU

Par datorbriļļu sniegtajām priekšrocībām vairāk lasi šeit!

Ar to nepietiek: KĀ PASARGĀT SAVAS ACIS?

Datorbriļļu iegāde un regulāra izmantošana labs pirmais solis, lai saudzētu savu redzi un domātu par savu acu veselību, taču ir vēl papildus ieteikumi, kam jāpievērš uzmanība, ilgstoši skatoties ekrānā:

  1. Ja strādā vai atpūties, skatoties kādā no ekrāniem, izmantot brilles darbam ar datoru;
  2. Ik pēc 25 minūtēm paņemt 5 minūšu pauzi no ekrāna;
  3. Ik pēc 25 minūtēm pie ekrāna, atrast objektu vismaz 30 metru attāluma un skatīties uz to 30 sekundes.
  4. Mēģināt pēc iespējas biežāk mirkšķināt acis, sēžot pie ekrāna;
  5. Dzert daudz ūdens.

 

Lai gan tikko lasītā informācija var likties biedējoša, būtiski ir minēt to, ka mums nevajadzētu pilnībā krist panikā, domājot par zilo gaismu. Der atcerēties ka, piemēram, smēķēšanai, fizisko aktivitātīšu trūkumam un sliktam uzturam, ir daudz lielāka negatīva ietekme uz Jūsu acu veselību.

Palutiniet savas acis, un tās lutinās Jūs!

Apmeklē mūsu interneta veikalu un iegādājies sev piemērotas datora brilles!

VEIKALS

 

Piesakies jaunumiem no Blinkely!