5 vienkārši veidi, kā uzlabot sava miega kvalitāti

5 vienkārši veidi, kā uzlabot sava miega kvalitāti!

Miegs – atslēga veselīgai dzīvei. Tas dod mums degvielu visai dienai, darbam un ikdienas aktivitātēm. Mēs visi zinām, ka slikts miegs ietekmē mūsu ikdienu – darbu, attiecības un labsajūtu. Tas mūs padara neapmierinātus, neproduktīvus un uzsāk sliktu miega ciklu arī nākamajām dienām. Tas ir iemesls, kādēļ ir tik svarīgi katru dienu labi izgulēties. Tomēr bieži to ir vieglāk pateikt nekā izdarīt, tāpēc  esam apkopojuši 5 padomus, lai palīdzētu tev uzlabot sava miega kvalitāti.

 

Pārtrauc pārāk ilgas vai neregulāras diendusas:

Gulēšana pa dienu var apgrūtināt gulēšanu naktī. Ja tu ilgi gulēsi pa dienu, tad visu nakti nespēsi aizmigt. Tas apgriež otrādi tava ķermeņa  iekšējo pulksteni. Lielākajai daļai cilvēku tas šķiet pašsaprotami, bet pēcpusdienā apgulties un nosnausties var būt ļoti vilinoši. Mēģini turēties pretī šim kārdinājumam, jo tad tu būsi sev pateicīgs, kad pienāks īstais laiks iet gulēt. Bet, ja tu esi atradis sev piemērotu ilgumu, vietu un laiku regulārai diendusai un tāpat naktī guli labi, tad tev tas der un nav iemesla satraukties par to.

 

Samazini zilo gaismu no datoriem un citiem ekrāniem

Zilo gaismu izstaro ekrāni, ar kuriem saskaramies visas dienas garumā – datori, telefoni, televizori un planšetes. Mēs pat nenojaušam to, ka šī gaisma ietekmē mūsu dzīves daudzos veidos, ieskaitot mūsu miega režīmu. Lielākā daļa no mums pavada vidēji 8 stundas dienā, skatoties spilgtā ekrānā, un to darām līdz brīdim, kad laiks iet gulēt. Tas apmāna mūsu ķermeni, liekot tam domāt, ka joprojām ir diena un vēl nav laiks iet gulēt. Ir vairāki veidi, kā samazināt zilo gaismu tavā dzīvē, piemēram, samazināt pavadīto laiku pie ekrāniem, nelietot digitālās ierīces vismaz stundu pirms gulētiešanas, bet pats efektīvākais veids ir izmantot datorbrilles, kas bloķē ekrānu radīto  zilo gaismu. Latviešu uzņēmums “Blinkely” piedāvā stilīgas brilles ar zilās gaismas bloķējošām lēcām, kas pasargā acis no spēcīgās zilās gaismas.

 

Ievēro pastāvīgu miega režīmu

Svarīgs faktors, lai uzlabotu miegu, ir pārliecināties, ka tu katru nakti seko vienam režīmam. Tas nozīmē katru nakti iet gulēt līdzīgā laikā un katru rītu celties vienā un tajā pašā laikā. Ļaujot sev sekot pastāvīgam režīmam, tu jutīsies vairāk izgulējies un tādejādi būsi produktīvāks pa dienu. Dienas beigās tu būsi gatavs iet gulēt tieši tajā laikā, kā būsi pieradis. Kad tu atkāpies no sava režīma, tu jūties apjucis, noguris un neproduktīvs, un tas nevirza tevi uz panākumiem. Katrā gadījumā, pastāvīgs miega režīms liks tev justies enerģiskākam pa dienu un ļaus labāk gulēt naktī.

 

Izveido relaksējošu vidi

Nav nekā labāka kā uz nakti iekārtoties ērtā gultā ar svaigiem palagiem, palasīt grāmatu un paklausīties relaksējošu mūziku. Visu šo elementu kombinācija veido mierīgu atmosfēru un ļauj tavām smadzenēm norimt un sagatavoties labam nakts miegam. Iet gulēt uzreiz pēc strespilnas situācijas, tikko paēstām vakariņām vai ilgas skatīšanās ekrānā  nav ieteicams, jo tad tu koncentrējies uz to, kas notika pirms tam nevis uz miegu. Tādēļ ir svarīgi izveidot vietu, kur tu vari pievērsties sev, palasīt grāmatu vai meditēt pirms došanās gulēt.

 

Regulāri nodarbojies ar sportu

Mēs visi esam vairākkārt dzirdējuši par priekšrocībām, ko sniedz regulāra sportošana, bet kurš zināja, ka tas patiesībā var arī palīdzēt labākam miegam? Regulāra treniņu rutīna veicina vispārēji veselīgāku dzīvesveidu, tostarp liek justies vairāk enerģijas pilnam no rīta. Tie, kuri regulāri trenējas, bieži guļ labāk un kopumā labāk ievēro miega režīmu. Tas ir loģiski, jo sports nogurdina un tādejādi sagatavo tevi miegam dienas beigās. Tā tu ātrāk iemigsi, miegs būs dziļāks un no rīta tu būsi vairāk atpūties. Ieradums regulāri trenēties ir ne tikai labi tavai fiziskajai un garīgajai veselībai, bet arī var atvieglot un uzlabot miegu. Ja tev vajadzēja vēl kādu iemeslu, lai šodien aizietu uz sporta zāli, tas varētu būt šis!

 

Miegs ir tas, kas dod mums degvielu, lai turpinātu mūsu dienas un sasniegtu savus mērķus. Tādēļ ir īpaši svarīgi tas, ka mēs labi izguļamies. Izmantojot šos padomus un trikus, tevi gaida labāks miegs jau šonakt.

 

Latviešu uzņēmums Blinkely piedāvā iegādāties datorbrilles visām gaumēm un visiem vecumiem. Dodies uz VEIKALU un izvēlies sev piemērotāko modeli.

Uzzini arī vairāk par pašām datorbrillēm- kas tās ir un kā tās var palīdzēt:

KĀPĒC NEPIECIEŠAMAS DATORBRILLES

ĻOTI VIENKĀRŠI

Lai iegādātos datorbrilles, nav nepieciešamas ārstu izziņas, pārbaudes vai receptes, jo datorbrillēs esošās lēcas nepalīdz redzes problēmām, bet gan pasargā mūsu acis no datoru un citu ekrānu radītās zilās gaismas un ļauj izvairīties no acu problēmām nākotnē.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *