5 vienkārši veidi, kā uzlabot sava miega kvalitāti!

Miegs – atslēga veselīgai dzīvei. Tas dod mums degvielu visai dienai, darbam un ikdienas aktivitātēm. Mēs visi zinām, ka slikts miegs ietekmē mūsu ikdienu – darbu, attiecības un labsajūtu. Tas mūs padara neapmierinātus, neproduktīvus un uzsāk sliktu miega ciklu arī nākamajām dienām. Tas ir iemesls, kādēļ ir tik svarīgi katru dienu labi izgulēties. Tomēr bieži to ir vieglāk pateikt nekā izdarīt, tāpēc  esam apkopojuši 5 padomus, lai palīdzētu tev uzlabot sava miega kvalitāti..

 

Pārtrauc pārāk ilgas vai neregulāras diendusas

Ilgas diendusas var apgrūtināt gulēšanu naktī. Tas apgriež otrādi tava ķermeņa  iekšējo pulksteni. Lielākajai daļai cilvēku šķiet pašsaprotami, ka ilgais miegs jāatliek uz vakaru, bet dažreiz pēcpusdienā nosnausties var būt ļoti vilinoši. Mēģini no tā atturēties, un tu būsi sev pateicīgs, kad pienāks īstais laiks iet gulēt. Ja tu esi atradis piemērotu brīdi regulārai diendusai, taču tas netraucē tavu naktsmieru, tad tu esi viens no veiksminiekiem, kam par šo jautājumu nav jāuztraucas.

 

Samazini zilo gaismu no datoriem un citiem ekrāniem

Zilo gaismu izstaro ekrāni, ar kuriem saskaramies visas dienas garumā – datori, telefoni, televizori un planšetes. Mēs pat nenojaušam to, ka šī gaisma ietekmē mūsu dzīves daudzos veidos, ieskaitot mūsu miega režīmu. Lielākā daļa no mums pavada vidēji 8 stundas dienā, skatoties spilgtā ekrānā, un to darām līdz brīdim, kad laiks iet gulēt. Tas apmāna mūsu ķermeni, liekot tam domāt, ka joprojām ir diena un vēl nav laiks iet gulēt. Ir vairāki veidi, kā samazināt zilo gaismu tavā dzīvē, piemēram, samazināt pavadīto laiku pie ekrāniem, nelietot digitālās ierīces vismaz stundu pirms gulētiešanas. Viens no efektīvākajiem veids ir izmantot datorbrilles, kas bloķē ekrānu radīto  zilo gaismu.  Latviešu uzņēmums “Blinkely” piedāvā stilīgas brilles ar zilās gaismas bloķējošām lēcām, kas pasargā acis no spēcīgās zilās gaismas.

 

Ievēro pastāvīgu miega režīmu

Lai uzlabotu miega kvalitāti, ir svarīgi pārliecināties, ka tu katru nakti seko vienam dienas režīmam – katru dienu celies un ej gulēt vienā laikā. Ļaujot sev sekot pastāvīgam režīmam, tu jutīsies labāk izgulējies un tādejādi būsi produktīvāks dienas laikā. Vakarā tu sāksi justies miegains sev ierastā laikā, bet no rītiem neradīsies grūtības laicīgi pamosties.  Atkāpjoties no sava režīma, tu jūties apjucis un noguris, tas nevirza tevi uz panākumiem. Pastāvīgs miega režīms liks tev justies enerģiskākam pa dienu un ļaus labāk gulēt naktī.

 

Izveido relaksējošu vidi

Nav nekā labāka kā vakarā iekārtoties ērtā gultā, palasīt grāmatu un paklausīties relaksējošu mūziku. Visu šo elementu kombinācija veido mierīgu atmosfēru un ļauj tavām prātam norimt un sagatavoties labam nakts miegam. Iet gulēt uzreiz pēc strespilnas situācijas, tikko paēstām vakariņām vai ilgas skatīšanās ekrānā  nav ieteicams, jo tad tu koncentrējies uz notikušo nevis uz miegu. Tādēļ ir svarīgi izveidot vietu, kur tu vari pievērsties sev, palasīt grāmatu vai meditēt pirms došanās gulēt.

 

Regulāri nodarbojies ar sportu

Mēs visi esam vairākkārt dzirdējuši par ieguvumiem, ko sniedz regulāra sportošana, bet kurš zināja, ka tas var palīdzēt arī uzlabot miega kvalitāti? Regulāra treniņu rutīna veicina vispārēji veselīgāku dzīvesveidu, tostarp liek justies enerģiskāk no rīta. Tie, kuri regulāri trenējas, guļ labāk un labāk ievēro miega režīmu. Tas ir loģiski, jo sports nogurdina un tādejādi sagatavo tevi miegam dienas beigās. Tā tu ātrāk iemigsi, miegs būs dziļāks un no rīta tu būsi labāk atpūties. Ieradums regulāri trenēties ir ne tikai labi tavai fiziskajai un garīgajai veselībai, bet arī uzlabot miega kvalitāti. Ja tev vajadzēja vēl kādu iemeslu, lai šodien aizietu uz sporta zāli, tas varētu būt šis!

 

Miegs ir tas, kas dod mums degvielu, lai turpinātu mūsu dienas un sasniegtu savus mērķus. Tādēļ ir īpaši svarīgi tas, ka mēs labi izguļamies. Izmantojot šos padomus un trikus, tevi gaida labāks miegs jau šonakt.

 

Latviešu uzņēmums Blinkely piedāvā iegādāties datorbrilles visām gaumēm un visiem vecumiem. Dodies uz VEIKALU un izvēlies sev piemērotāko modeli.

Uzzini arī vairāk par pašām datorbrillēm- kas tās ir un kā tās var palīdzēt:

KĀPĒC NEPIECIEŠAMAS DATORBRILLES

ĻOTI VIENKĀRŠI

Lai iegādātos datorbrilles, nav nepieciešamas ārstu izziņas, pārbaudes vai receptes, jo datorbrillēs esošās lēcas nepalīdz novērst esošās redzes problēmas , bet gan, pasargā mūsu acis no datoru un citu ekrānu radītās “zilās gaismas” un palīdz izvairīties no acu problēmām nākotnē.

 

Piesakies jaunumiem no Blinkely!