Ik dienas mēs arvien vairāk laika pavadām pie datora ekrāniem mācoties, atpūšoties un izklaidējoties kopā ar draugiem, pat nenojaušot, cik ātri paskrien laiks. Protams, tas nav atkarīgs tikai no mums, bet arī no situācijas pasaulē. Mācības notiek attālināti, draugus un tuviniekus varam satikt tikai interneta vidē. Viss kopā izjauc mūsu ierastos ķermeņa pulksteņus un bieži vien pat nenojaušam, ka ir pienākusi nakts. Jo vairāk laika mēs pavadām skatoties ekrānā, jo lielākus bojājumus tas nodara mūsu veselībai un labsajūtai.

Spožs datora ekrāns, tumša telpa un nekādas atpūtas, pēc vairākām stundām mēs izjūtam acu sausumu un saspringumu, jūtamies noguruši un mūs piemeklē galvassāpes.

ĀRSTI SAKA: GALVASSĀPES, KURAS IZRAISA DATORA EKRĀNI VAR IZRAISĪT MIGRĒNAS.

Jūtība pret gaismu bieži tiek izmantota kā migrēnas diagnostikas kritērijs, jo tā ir pavisam izplatīta parādība, saka Kathlēna Digre MD (Kathleen Digre MD), Jūtas Universitātes, Moranas acu centra neiro-oftalmoloģe un pašreizējā Amerikas galvassāpju biedrības prezidente.

“Visi cilvēki ar migrēnu ir vizuāli jūtīgi. Tā ir ne tikai gaisma, bet arī kontrasts… Venēcijas žalūzijas, ēnas, brauciens mežā, mirgojošas gaismas. Fluorescējošā gaisma pavisam nedaudz mirgo, kas dažiem cilvēkiem ir galvenais pamats, kurš izraisa migrēnu,” skaidro daktere Digre 2017. gada Migrēnas pasaules samita intervijas laikā. (https://migraineworldsummit.com/)

Datora ekrāni var izraisīt milzīgu stresu Jūsu acīm, it īpaši, ja ekrāns ir par spožu, telpa ar tumšu un dators novietots nepareizi.

KĀ IZVAIRĪTIES NO EKRĀNA IZRAISĪTAJĀM GALVASSĀPĒM?

  1. ŅEM REGULĀRUS ATPŪTAS BRĪŽUS

Amerikas Optimetristu biedrība iesaka ļaut acīm atpūsties ne mazāk kā 15 minūtes ik pēc 2 stundām, kuras pavadītas pie datora vai cita ekrāna. Tāpēc izej svaigā gaisā, uztaisi savu iemīļotāko ēdienu vai veic acu vingrinājumus.

  1. SAMAZINI EKRĀNA SPOŽUMU BALANSĒJOT TO AR APKĀRTNI

 Datora ekrānam ir jābūt tik pat spožam, cik apkārtnei ap to. Ja sanāk strādāt blāvā birojā un skatīties uz īpaši spilgtu displeju, acis ir spiestas darboties divās nopietni kontrastējošās vidēs, kas var novest pie galvassāpēm

  1. NOVIETO DATORU PAREIZI

 Datora ekrānam ir jābūt novietotam acu līmeni, tas nevar atrasties ne par zemu, ne par augstu. Novietojot to pareizi samazināsies acu piepūle, tāpat kā varēsi piemirst par spranda sāpēm.

  1. REGULĀRI TĪRI DATORA EKRĀNU

 Putekļi un krikumi pievērsīs acs uzmanību liekot ekrānam palikt otrajā plānā, zudīs fokuss un acis ātrāk nogurs. Tāpēc vienmēr turi ekrānu tīru.

  1. IZMANTO DATORBRILLES

 Datorbrilles palīdzēs tev pasargāt acis no ekrānu izstarotās zilās gaismas, uzlabosies tava miega kvalitāte un acis būs tev pateicīgas! Datorbrilles bloķē ekrānu radīto zilo gaismu, tādā veidā saudzējot mūsu acis. Datorbrillēs tiek izmantotas lēca ar speciālu pārklājumu. Dodies uz katalogu un izvēlies sev piemērotākās datorbrilles.

Izmantotie avoti:

https://blog.hubspot.com/sales/flux-review

https://www.migraineagain.com/eye-strain-headaches-screen/

https://www.healthline.com/health/eye-strain-headache

Piesakies jaunumiem no Blinkely!