Miega kvalitāte var būt atkarīga no vairākiem faktoriem, kuri ietekmē to, cik labi vai slikti jūtamies, pamostoties no rīta. Taču, kas ir viskaitīgākie ieradumi vai lietas, kuras mums traucē dzīvot pilnvērtīgu dzīvi?

STRESS

Viens no lielākajiem miega traucēkļiem ir stress. Diena tiek pavadīta kā citas dienas, šķietami, viss ir kārtībā, bet, kad ietinies segā un aiztaisi acis, pēkšņi sāc domāt par to, cik daudz darba jāpaspēj izdarīt nedēļas laikā, cik daudz veļa jāizmazgā un trauki jānomazgā un cik cilvēkiem jāpiezvana, lai apsveiktu dzimšanas dienā. Sirds sitas stipri un skaļi, pēkšņas galvassāpes un miljons domas par to, kā bija, ir vai būs.

KOFEĪNS

Protams, pirmdienu rīti ir smagi, bez kafijas izdzīvot nav iespējams, taču, ja pēc otrās izdzertās kafijas tases netiek skaitīts izdzertā daudzuma kopums, tad rezultāts būs jūtams tieši tad, kad ir laiks iet gulēt. Tā turpinās apburtais loks – rīti smagi, jo slikts miegs, taču slikts miegs ir tāpēc, ka ir smagi rīti. Vai arī tomēr rīti ir smagi, jo kofeīna daudzums ir liels, kas ietekmē to, cik slikts ir miegs?

VIDE

Lai strādātu, gulētu un ieturētu maltīti, nepieciešamas dažādas vides. Kāpēc? Jo katrai vietai paredzēta atsevišķa darbība. Gulta ir paredzēta gulēšanai, un, ja tā tiks izmantota kā vieta ar vairākām darbībām, cilvēka organismam būs grūti uztvert, kāds laiks ir atvēlēts katrai darbībai, tādēļ darba spējas efektivitāte, miega kvalitātes un iemigšanas ātrums var samazināties.

MALTĪTE PIRMS MIEGA

Katram var gadīties reizēm apēst kādu našķi pirms miega, bet, vai to ir labi darīt? Vislabāk ir to nedarīt, jo tāpat kā smadzenēm, visam organismam ir nepieciešama atpūtu, kuru var saņemt tieši miega laikā, tādēļ jācenšas atturēties no ēšanas vismaz divas stundas pirms miega.

ELEKTRONISKĀS IERĪCES

Vismaz stundu pirms miega jāatturas no elektronisko ierīču lietošanas, jo nav noslēpums, ka zilā gaisma, kas izstarojas no ekrāniem, traucē miega darbībai. Kā mēs to zinām? To vari izlasīt mūsu rakstā “Kā zilā gaisma bojā tava miega kvalitāti?”, kurā sīkāk tiek paskaidrota zilās gaismas ietekme.

Lasi arī rakstu “5 vienkārši veidi, kā uzlabot sava miega kvalitāti”, kurā varēsi atrast citus padomus, lai uzlabotu savu miegu pilnvērtīgas dzīves darbībai. Blinkely.lv mājaslapā atradīsi arī dažāda veida datorbrilles, kuras palīdzēs bloķēt zilo gaismu, ja nav iespējams no tās izvairīties – piedāvājuma klāstā atradīsi brilles sievietēm, vīriešiem un arī bērniem.

Piesakies jaunumiem no Blinkely!