Kā izvairīties no galvassāpēm?

Kā izvairīties no galvassāpēm, kuras izraisa darbs pie datora?

Diendienā pavadām lielu daļu sava laika pie ekrāniem – mācoties, atpūšoties un izklaidējoties, nemaz nenojaušot to, cik ātri paskrien laiks. Spožais datora ekrāns, tumša telpa un darbs pie datora bez atpūtas var novest pie galvassāpēm. Bet kā izvairīties no galvassāpēm, kuras izraisa ilgstošs darbs pie datora?

“Galvassāpes, kuras izraisa datora ekrāni, var izraisīt migrēnas.”

Jūtība pret gaismu bieži tiek izmantota kā migrēnas diagnostikas kritērijs, jo tā ir pavisam izplatīta parādība, saka Katlēna Digre (Kathleen Digre MD) no Jūtas Universitātes. Katlēna ir Moranas acu centra neiro-oftalmoloģe un pašreizējā Amerikas galvassāpju biedrības prezidente. “Visi cilvēki, kuri cieš no migrēnas, ir vizuāli jūtīgi. Tā ir ne tikai gaisma, bet arī kontrasts… Venēcijas žalūzijas, ēnas, brauciens mežā, mirgojošas gaismas. Fluorescējošā gaisma pavisam nedaudz mirgo, bet dažiem cilvēkiem tas var būt migrēnu galvenais iemesls,” skaidro daktere Digre 2017. gada Migrēnas pasaules samita intervijas laikā.  Datora ekrāni var izraisīt milzīgu pārslodzi acīm, it īpaši, ja ekrāns ir par spožu, telpa ar tumšu un dators novietots nepareizi.

Kā izvairīties no galvassāpēm, kuras izraisa pārāk ilgs laiks pie datora ekrāna?

1. Neaizmirsti par regulārām pauzēm Amerikas Optimetristu biedrība iesaka ļaut acīm atpūsties ne mazāk kā 15 minūtes ik pēc 2 stundām, kuras pavadītas pie datora vai cita ekrāna. Tāpēc izej svaigā gaisā, uztaisi savu iemīļotāko ēdienu vai veic acu vingrinājumus.

2.Samazini ekrāna spožumu, balansējot to ar apkārtni Datora ekrānam ir jābūt tik pat spožam, cik spoža ir apkārtne ap to. Ja sanāk strādāt blāvā birojā un skatīties uz īpaši spilgtu displeju, acis ir spiestas darboties divās nopietni kontrastējošās vidēs, kas var novest pie galvassāpēm.

3.Izvēlies pareizu datora novietojumu Datora ekrānam ir jābūt novietotam acu līmenī, tas nevar atrasties ne par zemu, ne par augstu. Novietojot to pareizi, samazināsies acu piepūle un sprandas sasprindzinājums.

4.Regulāri notīri datora ekrānu Putekļi un krikumi pievērsīs acs uzmanību, liekot ekrānam palikt otrajā plānā, tādējādi zudīs fokuss un acis ātrāk nogurs. Tāpēc vienmēr turi ekrānu tīru.

5. Izmanto datorbrilles Datorbrilles palīdzēs tev pasargāt acis no ekrānu izstarotās zilās gaismas stariem, savukārt tava miega kvalitāte uzlabosies un acis jutīsies pateicīgas!Datorbrilles bloķē ekrānu radīto zilo gaismu, tādā veidā saudzējot mūsu acis. Datorbrillēs tiek izmantotas lēca ar speciālu pārklājumu.

Dodies uz katalogu un izvēlies sev piemērotākās datorbrilles.

Izmantotie avoti:

https://blog.hubspot.com/sales/flux-review https://www.migraineagain.com/eye-strain-headaches-screen/ https://www.healthline.com/health/eye-strain-headache