veselīgs un kvalitatīvs miegs

Veselīgs un kvalitatīvs miegs: kā izvairīties no miega traucējumiem?

Veselīgs un kvalitatīvs miegs ir atslēga uz produktīvām ikdienas gaitām un veselīgu dzīvesveidu. Miega kvalitāte var būt atkarīga no vairākiem nozīmīgiem faktoriem. Kas ir viskaitīgākie ieradumi, kuri mums var traucēt dzīvot pilnvērtīgu dzīvi un izgulēties?

Stress

Viens no lielākajiem miega traucēkļiem ir stress. Domas par gaidāmajiem darbiem, pasākumiem vai ikdienas uzdevumiem var traucēt aizmigt. Pēkšņi šķiet, ka sirds sitas parāk skaļi, galvai caur skrien simtiem domu un šķiet, ka aizmigt vairs nebūs iespējams… Šādas domas jāiemācās atlikt. Vakaros ieteicams palasīt grāmatu, ieiet karstā vannā vai padzert nomierinošu tēju, kā arī nodoties meditācijai. Vairāk par stresa ietekmi uz miegu lasi šeit.

Kofeīns

Protams, pirmdienu rīti ir smagi un bez kafijas izdzīvot, šķiet, nav iespējams. Taču, ja pēc otrās izdzertās kafijas tases netiek skaitīts uzņemtās kafijas daudzums, tad rezultāts būs jūtams tieši tad, kad ir laiks iet gulēt. Un tā turpinās apburtais loks – rīti ir smagi dēļ sliktā naktsmiera, taču slikta miega iemesls ir tieši lielais kofeīna daudzums, ko uzņemam.

Vide

Strādāt gultā, ēst viesistabā – arī šāds darbības vietas un pašas darbības sajaukums var negatīvi ietekmēt miegu. Kāpēc? Jo katrai vietai paredzēta sava darbība – piemēram, gulta ir paredzēta miegam. Ja gultā laiks tiks pavadīts, piemēram, strādājot vai ēdot, cilvēka organisms apjuks un vairs nespēs uztvert – kāda vide ir piemērota kādai darbībai. Rezultātā samazināsies gan darba efektivitāte, gan miega kvalitāte.

Maltītes pirms miega

Katram ir gadījies apēst kādu našķi pirms došanās gulēt, bet vai to ir labi darīt? Labāk tomēr būtu izvairīties no maltītes pirms miega, jo gan smadzenēm, gan visam organisam nepieciešama atpūta – miegs. Lai atpūtinātu organismu, būtu ieteicams atturēties no ēšanas vismaz divas stundas pirms miega.

Elektroniskās ierīces

Vismaz stundu pirms miega jāatturas no elektronisko ierīču lietošanas. Nav noslēpums, ka zilā gaisma, ko izstaro digitālie ekrāni, traucē miegam. Blinkely.lv mājaslapā atradīsi arī dažāda veida datorbrilles, kuras palīdzēs bloķēt zilo gaismu, ja nav iespējams no tās izvairīties – piedāvājuma klāstā atradīsi brilles sievietēm, vīriešiem un arī bērniem.