5 padomi labākam miegam

Padomi labākam miegam

5 vienkārši padomi labākam miegam

Miegs – atslēga veselīgai dzīvei. Miegs dod mums degvielu visai dienai – gan darbam, gan ikdienas aktivitātēm. Mēs visi zinām arī to, ka slikts miegs ietekmē mūsu ikdienu, tajā skaitā arī pašsajūtu un attiecības ar apkārtējiem. Masačusetas Tehnoloģiju Institūtā veiktajā pētījumā atklājies tas, ka miega kvalitāte var ietekmēt pat studiju rezultātus. Neizgulējies cilvēks kļūst neapmierināts, neproduktīvs, nespēj koncentrēties, kā arī “uzsāk” sliktu miega ciklu. Šie ir tikai daži iemesli, kuru dēļ ir vērts kārtīgi izgulēties. Tomēr bieži to ir vieglāk pateikt nekā izdarīt… Lai palīdzētu uzlabot Tavu miega kvalitāti, zemāk apkopoti 5 vienkārši padomi labākam miegam.

Pārtrauc pārāk ilgas vai neregulāras diendusas

Ilgas diendusas var ļoti ietekmēt nakts miegu. Ilgu diendusu gulēšana sajauc cilvēka “iekšējo pulksteni”. Lai arī lielākajai daļai cilvēku šķiet pašsaprotami, ka nakts miers jāatliek uz vakaru, 20 minūšu snauda pēcpusdienā šķiet vilinoša. Tomēr eksperti iesaka no tā atturēties, lai vieglāk aizmigtu vakarā. Ja Tev ir izdevies atrast piemērotu brīdi regulārai diendusai un tas netraucē Tavu naktsmieru, tad esi viens no veiksminiekiem!

Ierobežo zilās gaismas daudzumu, ko uzņem no datora un citiem ekrāniem

Tā dēvētos zilās gaismas starus zstaro ekrāni, ar kuriem saskaramies ikdienā – datori, telefoni, televizori un planšetes. Diendienā lietojot šīs ierīces mēs nemaz nenojaušas to, cik ļoti šī gaisma ietekmē dažādus mūsu dzīves aspektus, tajā skaitā, arī miega režīmu. Lielākā daļa cilvēku ik dienas vidēji 8 stundas pavada, veroties spilgtos ekrānos. Bieži vien to darām līdz pat brīdim, kad ir laiks gulēt. Gaisma, ko izstaro ekrāni, “apmāna” ķermeni un liek tam domāt, ka joprojām ir diena un laiks gulēt vēl nav pienācis.  Lai samazinātu zilās gaismas ietekmi uz veselību, ieteicams samazināt pavadīto laiku pie ekrāniem vai nelietot ierīces vismaz stundu pirms gulētiešanas. Ja tomēr nav iespējams samazināt pie ekrāniem pavadīto laiku, efektīvs risinājums ir arī datorbrilles, kuras bloķē ekrānu radīto zilo gaismu. Vairāk par pašām datorbrillēm un iemesliem, kāpēc tās ir nepieciešamas, lasi šeit: KĀPĒC NEPIECIEŠAMAS DATORBRILLES

Latviešu uzņēmums Blinkely piedāvā mūsdienīgas un ērtas datorbrilles ar zilo gaismu bloķējošām lēcām.

Ievēro pastāvīgu miega režīmu

Lai uzlabotu miega kvalitāti, ir svarīgi pārliecināties, ka ikdienas dzīvē seko vienam dienas režīmam – katru dienu celies un ej gulēt vienā laikā. Ļaujot sev sekot pastāvīgam režīmam, tu jutīsies labāk izgulējies un tādējādi būsi produktīvāks dienas laikā. Vakarā tu sāksi justies miegains sev ierastā laikā, bet no rītiem neradīsies grūtības laicīgi pamosties.   

Pastāvīgs miega režīms liks tev justies enerģiskākam dienā un ļaus labāk izgulēties naktī.

Izveido relaksējošu vidi

Vakarā nav iedomājams nekas labāks par ērtu gultu, grāmatu un relaksējošu mūziku. Visu šo elementu kombinācija palīdz veidot mierīgu atmosfēru un ļauj tavam prātam sagatavoties labam nakts miegam un palīdzēt daudzajām domām “norimt”. Nav ieteicams iet gulēt uzreiz pēc strespilnas situācijas, nesen paēstām vakariņām vai ilgas skatīšanās ekrānā, jo tad prāts koncentrējas uz tikko redzēto vai notikušo, nevis uz miegu. Tādēļ ir nozīmīgi izveidot tādu vidi, kurā vari pievērsties sev – palasīt kādu grāmatu vai meditēt pirms došanās pie miera.

Regulāri nodarbojies ar sportu

Regulārai sportošanai ir neskaitāmi daudz ieguvumu, bet vai esi dzirdējis, ka regulāras fiziskās aktivitātes palīdz uzlabot arī miega kvalitāti? Regulāra treniņu rutīna liek justies enerģiski no rītiem un palīdz ievērot miega režīmu, kā arī labāk gulēt.  Ieradums regulāri nodarboties ar fiziskām aktivitātēm ne tikai palīdz fiziskajai un garīgajai veselībai, bet arī palīdz uzlabot miega kvalitāti. Varbūt šis būs iemesls, lai tieši Tu šodien aizietu uz sporta zāli? Miegs ir mūsu degviela, tādēļ ir īpaši svarīgi labi izgulēties un rūpēties par pēc iespējas labāku miegu. Šie padomi labākam miegam var palīdzēt tieši Tev gulēt krietni labāk! 

Latviešu uzņēmums Blinkely piedāvā iegādāties datorbrilles visām gaumēm un visiem vecumiem. Dodies uz VEIKALU un izvēlies sev piemērotāko modeli.

ĻOTI VIENKĀRŠI Lai iegādātos datorbrilles, nav nepieciešamas ārstu izziņas, pārbaudes vai receptes. Šo briļļu lēcas nepalīdz pašām redzes problēmām. Tās ir domātas acu pasargāšanai no datoru un citu ekrānu radītās “zilās gaismas”, kas palīdzēs izvairīties no redzes problēmām nākotnē.